Maciej Mikulski - portfolio
Dzień dobry!
Jestem inżynierem transportu. Studia zakończyłem wyróżnieniem Prezydenta Lublina za pracę dyplomową. Już w czasie nauki byłem aktywny zawodowo. Jestem wszechstronny, konsekwentny i otwarty na nowe wyzwania. Doskonale odnajduję się zarówno w pracy zespołowej, jak i indywidualnej, zdalnej i stacjonarnej. Chcę stale się rozwijać, poszerzać kompetencje i wiedzę, szczególnie w obszarze zrównoważonej mobilności, innowacyjnych technologii oraz marketingu i zarządzania. Swoje aktywności dzielę między Kraków i Lublin. Mam nadzieję, że niniejsze portfolio, będące jednocześnie wirtualnym CV, pomoże odpowiedzieć na pytanie czy jestem właściwą osobą do Państwa projektu. Pozostaję do dyspozycji!
Kontakt
Doświadczenie zawodowe
Główny Dyspozytor - Specjalista w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie
Grudzień 2020 – obecnie. Jestem Głównym Dyspozytorem Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. Nadzoruję funkcjonowanie systemu transportu zbiorowego w zakresie usług przewozowych i wspomagających oraz informacji w oparciu o systemy m.in. TTSS (system zarządzania flotą i informacji pasażerskiej), Avigilon, ArcGIS. Redaguję komunikaty dla Pasażerów. Nadzoruję funkcjonowanie systemu infolinii ZTP. Przygotowuję raporty dotyczące działalności obsługi telefonicznej oraz bieżącej kontroli nad systemem transportowym Krakowa. Współuczestniczę w redagowaniu strony internetowej www.ztp.krakow.pl oraz profilu ZTP na Facebooku. Inicjuję uruchamianie bezpłatnej komunikacji miejskiej w dniach z przekroczonymi normami jakości powietrza. Materiał o naszym Centrum Zarządzania Ruchem tutaj. Najważniejsze natomiast w tym wszystkim jest to, że lubię swoją pracę!
Specjalista w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie
Wrzesień 2020 – grudzień 2020. Byłem specjalistą w Dziale Nadzoru i Kontroli oraz Obsługi Przewoźników w Sekcji ds. Kontroli Usług. Poza podstawowymi obowiązkami, w trudnym czasie pandemii COVID-19 wspomagałem inspektorów terenowych, wykonując zlecone kontrole zdalnie za pomocą systemów teleinformatycznych.
Inspektor w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie
Styczeń 2019 – sierpień 2020. Aktywnie uczestniczyłem w tworzeniu nowej, specjalistycznej miejskiej jednostki. Poza swoimi podstawowymi obowiązkami, bezpośrednio po przeniesieniu do nowej jednostki, opracowałem koncepcję pracy Sekcji ds. Kontroli Usług. Na podstawie przeprowadzonych przeze mnie wywiadów, obserwacji i analiz, przygotowałem kilkuwariantowy raport końcowy, w wyniku którego wdrożono rekomendowane przeze mnie rozwiązania. Podjęto decyzje m.in. o uzupełnieniu składu kadrowego, zmianie godzin i wymiaru czasu pracy, a także o wprowadzeniu dyżurów weekendowych. W efekcie zwiększyła się specjalizacja pracowników w wykonywanych obowiązkach, zoptymalizowane zostały godziny pracy względem szczytów komunikacyjnych i największego zapotrzebowania, a także zwiększyła się intensywność prowadzonych kontroli i obserwacji, w tym wprowadzono je w dniach i godzinach wcześniej nieobstawionych. Ponadto możliwe stało się skupienie na nowych zadaniach – m.in. na inspekcjach automatów biletowych. Nowy system pracy zminimalizował ryzyko przerwania ciągłości realizowanych zadań w przypadku kumulacji urlopów lub absencji chorobowych. Wynikiem wprowadzonych zmian jest także możliwość elastycznego zapewniania obsady na czas imprez masowych.
Inspektor w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
Czerwiec 2018 – grudzień 2018. Po półtora roku pracy na stanowisku Podinspektora w Dziale Nadzoru Transportu, z uwagi na wzorowe wywiązywanie się z powierzonych obowiązków, skrócono mi staż pracy wymagany na stanowisko Inspektora i otrzymałem awans. 1 listopada 2018 roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, decyzją Rady Miasta, został przekształcony w Zarząd Dróg Miasta Krakowa, który przez dwa miesiące, przejściowo, wykonywał zadania organizatora transportu miejskiego w Krakowie – do czasu zorganizowania się nowej jednostki – Zarządu Transportu Publicznego.
Podinspektor w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
Grudzień 2016 – maj 2018. Zostałem zatrudniony na nowo tworzone miejsce pracy. Otrzymałem zadanie zorganizowania stanowiska nadzoru ruchu tramwajowego w Centrum Sterowania Ruchem ZIKiT, co skutecznie udało mi się zrealizować. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy pracy ukończyłem służbę przygotowawczą i 23 maja 2017 roku złożyłem uroczyste ślubowanie pracownika samorządowego.
Dziennikarz ds. komunikacji miejskiej w Radio Centrum w Lublinie
Lipiec 2013 – kwiecień 2015. Realizowałem materiały poświęcone mobilności miejskiej. Dzięki audycjom z moimi tematami słuchacze mogli dowiedzieć się o innowacyjnych trendach – takich jak strefy niskoemisyjne, autobusy elektryczne czy smart mobility. Czas spędzony w radio jest bardzo cennym doświadczeniem – poznałem funkcjonowanie mediów „od kuchni”.
Wykształcenie
Politechnika Lubelska - Master of Business Administration
2020-2021. Studia ukończyłem z wynikiem bardzo dobrym broniąc pracę dyplomową pt. „Biznesplan jako podstawa organizacyjno-prawnego funkcjonowania firm na przykładzie biura podróży”. W trakcie II semestru zajęć prowadzona była rozgrywka Marketplace. Symulacja polegała na prowadzeniu wirtualnej firmy przez 8 kwartałów i podejmowaniu kolejnych decyzji z zakresu marketingu, sprzedaży, produkcji i finansów. Prowadzone przeze mnie przedsiębiorstwo odniosło zwycięstwo w klasyfikacji generalnej uczestników.
Politechnika Lubelska - Podyplomowe Studia Menedżerskie, kierunek Zarządzanie i Marketing
2019-2020. Studia ukończyłem z wynikiem bardzo dobrym broniąc pracę dyplomową pt. „Projekt społecznej kampanii promocyjnej krakowskiej komunikacji miejskiej”.
Politechnika Krakowska - studia magisterskie, kierunek Transport
2016-2017, specjalizacja Transport Miejski. Byłem aktywnym członkiem Koła Naukowego Systemów Komunikacyjnych. Wziąłem udział w „Warsztatach Aleje Trzech Wieszczów 2.0” w Zakrzowie, na których wypracowana została koncepcja docelowego kształtu ciągu komunikacyjnego krakowskich alei Słowackiego, Mickiewicza i Krasińskiego, z uwzględnieniem charakteru przestrzeni miejskiej i obsługi transportowej. Studia ukończyłem z wynikiem bardzo dobrym broniąc pracę magisterską pt. „Opracowanie kierunków rozwoju systemu transportu zbiorowego w Lublinie”.
Politechnika Lubelska - studia inżynierskie, kierunek Transport
2012-2016. Dzięki swojej aktywności na uczelni i poza nią oraz wysokim wynikom w nauce, otrzymałem stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego oraz stypendium Rektora Politechniki Lubelskiej dla najlepszych studentów. Studia ukończyłem z wynikiem bardzo dobrym broniąc pracę inżynierską pt. „Propozycja poprawy efektywności komunikacji miejskiej na wybranym obszarze”, za którą otrzymałem wyróżnienie Prezydenta Lublina w konkursie na najlepszą pracę dyplomową o tematyce rozwoju gospodarczego miasta. Link do mojej wypowiedzi w Radio Centrum oraz relacji na stronie Politechniki Lubelskiej.
Szkolenia
2022, Centrum Szkoleń i Coachingu SiC! – Trudne sytuacje w pracy z klientem – jak reagować na skargi, krytykę i agresję słowną.
2021, Safety Project Wrocław – Szkolenie z procedur postępowania w sytuacjach atypowych w zakresie bezpieczeństwa osobistego i bezpieczeństwa obiektu.
2018, BHP Center Kraków – Praktyczne szkolenie ppoż z użyciem gaśnic i elementami pierwszej pomocy.
2017, Zespół Ekspertów Manager w Krakowie – Zarządzanie sobą w stresie.
2015, Centrum Rozwiązań Systemowych we Wrocławiu – Szkolenie na moderatorów.
2021, Safety Project Wrocław – Szkolenie z procedur postępowania w sytuacjach atypowych w zakresie bezpieczeństwa osobistego i bezpieczeństwa obiektu.
2018, BHP Center Kraków – Praktyczne szkolenie ppoż z użyciem gaśnic i elementami pierwszej pomocy.
2017, Zespół Ekspertów Manager w Krakowie – Zarządzanie sobą w stresie.
2015, Centrum Rozwiązań Systemowych we Wrocławiu – Szkolenie na moderatorów.
Umiejętności
Język angielski
Poziom średniozaawansowany (B2).
Obsługa komputera
Pracuję na systemach Windows z pakietem Microsoft Office, niemniej nie stanowiłoby dla mnie dużego problemu przestawienie się na inny system operacyjny (np. Linux) lub inny pakiet aplikacji biurowych (np. OpenOffice czy LibreOffice).
WordPress
Niniejszą witrynę uruchomiłem sam – począwszy od hostingu, domeny i konfiguracji WordPressa na serwerze, po opracowanie strony na bazie dostępnych motywów. Umiem zarządzać treścią i dokonywać podstawowe poprawki funkcjonalne, wizualne i stylistyczne.
AGC BusMan, PTV Visum, Avigilon, TTSS
Znam specjalistyczne programy AGC BusMan oraz PTV Visum, w codziennej pracy użytkuję oprogramowanie Avigilon do obsługi systemu nadzoru wizyjnego oraz korzystam z aplikacji dyspozytorskiej TTSS (Tram Traffic Supervision System – System Nadzoru Ruchu Tramwajowego) firmy Trapeze wraz z narzędziem Business Intelligence.
Social media marketing
Współprowadzę fanpage Zarządu Transportu Publicznego „Razem w Ruchu” oraz prowadzę własną stronę o fisharmonii. Ponadto zbudowałem i prowadziłem dwie strony, na których od zera pozyskałem łącznie ponad 1700 polubień: Komunikacja Lublin oraz LTZT. Nieobcy jest mi Facebook, Twitter czy Snapchat, natomiast jestem przekonany, że nauka każdego innego serwisu społecznościowego byłaby dla mnie kwestią przysłowiowej chwili.
Media relations
Posiadam bogate doświadczenie w kontaktach z mediami – z czasów szkoły średniej, studiów, Radio Centrum i aktualnej pracy zawodowej. W trakcie mojej kadencji w Lubelskim Towarzystwie Zrównoważonego Transportu, stowarzyszenie pojawiło się w ponad 100 artykułach, newsach i relacjach w mediach lokalnych. Mam łatwość wypowiedzi, zarówno dla prasy, radio, jak i telewizji. Zamieszczam jedynie kilka „próbek”: TVP Lublin, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza – Budżet Obywatelski, Gazeta Wyborcza – tramwaje w Lublinie, Radio Kraków, Radio Centrum, Nowy Tydzień – Budżet Obywatelski, Nowy Tydzień – tramwaje w Lublinie, Dziennik Wschodni, Kurier Lubelski.
Praca zdalna
Może nieco dziwić umieszczenie takiej pozycji w „umiejętnościach”, niemniej uważam, że praca zdalna wymaga odrębnych predyspozycji. Doskonale posługuję się platformami komunikacji na odległość – Google Meet, Microsoft Teams, Zoom, Skype, Messenger. Potrafię efektywnie organizować swój czas i miejsce pracy. Jestem elastyczny. W 2020 roku, podczas sytuacji kryzysowej związanej z pandemią covid-19, sprawdziłem się w pracy zdalnej – pracodawca zaproponował mi kontynuowanie takiej formy współpracy na stałe.
Jaki jeszcze jestem?
Jestem wszechstronny, kreatywny, konsekwentny i otwarty na nowe wyzwania, doskonale odnajduję się zarówno w pracy zespołowej, jak i indywidualnej. Chcę stale się rozwijać, poszerzać swoją wiedzę i kompetencje.
Aktywności
Eventy branżowe
Wziąłem czynny udział w Kongresie Polityki Miejskiej 2021 z prezentacją pt. „Zaufanie buduje się latami, czyli transport publiczny w czasie pandemii COVID-19” w ramach sesji Kalejdoskop i wystąpiłem w panelu dyskusyjnym. Jako słuchacz uczestniczyłem w Kongresie Transportu Publicznego w Warszawie w 2015, 2016 i 2019 roku oraz w Kongresie Nowej Mobilności w Lublinie w 2019 roku. W 2016 roku wziąłem aktywny udział w „Warsztatach Aleje Trzech Wieszczów 2.0” w Zakrzowie, których celem było wypracowanie koncepcji docelowego kształtu ciągu komunikacyjnego krakowskich alei Słowackiego, Mickiewicza i Krasińskiego, z uwzględnieniem charakteru przestrzeni miejskiej i obsługi transportowej.
Publikacje naukowe i pozostałe
- Open Engineering tom 11
„Reduction of transport-related air pollution. A case study based on the impact of the COVID-19 pandemic on the level of NOx emissions in the city of Krakow” (współautorzy P. Droździel, S. Tarkowski) - Biuletyn Komunikacji Miejskiej nr 160
„Transport publiczny w czasie pandemii COVID-19 – raport z wyników badań” (współautor Ł. Łykowski) - RAPORT Z BADANIA: Transport publiczny w czasie pandemii COVID-19
Maciej Mikulski, Łukasz Łykowski. Lublin, Kraków, Warszawa 2021. Wyd. Maciej Mikulski, ISBN 978-83-961243-0-2. Raport opisały Redakcje portali Transinfo.pl oraz Transport-Publiczny.pl. - Transport Miejski i Regionalny nr 1/2021
„Tramwaje w Lublinie – miejskie koncepcje oraz pozostałe opracowania w ujęciu historycznym i współczesnej perspektywie” - Transport Miejski i Regionalny nr 12/2020
„Czas przejazdu tramwajów w zależności od ich separacji od ruchu ogólnego na przykładzie ulicy Grzegórzeckiej w Krakowie” - Przegląd Komunikacyjny nr 6-7-8/2020
„Efektywność bezpłatnego transportu miejskiego w walce z zanieczyszczeniem powietrza”
Udział w pracach nad Strategią Rozwoju Lublina 2021-2030
Na przełomie 2020 i 2021 roku wziąłem udział w pracach Tematycznych Grup Roboczych w grupie „Urbanistyka i mobilność miejska”. Prace grup były jednym z najważniejszych elementów procesu tworzenia Strategii Rozwoju Lublina na lata 2021‒2030. Podczas warsztatów przeprowadziliśmy diagnozę stanu obecnego, identyfikację trendów, wyzwań i szans, wskazaliśmy priorytetowe cele oraz kierunki działań. Grupa składała się z praktyków, naukowców, przedstawicieli miasta, przedsiębiorców, członków NGO oraz mieszkańców. W swoich postulatach przedstawiłem wizję uruchomienia w Lublinie systemu tramwajowego, do czego stopniowo przekonałem pozostałych uczestników. Warsztaty, poza satysfakcją, wzbogaciły moją wiedzę, a współpraca z wybitnymi ekspertami w swoich dziedzinach była przyjemnością. Niemniej ważne było dla mnie zrealizowanie celu, bowiem jako działanie priorytetowe zapisaliśmy w naszych rekomendacjach uruchomienie w Lublinie systemu tramwajowego. Raport końcowy z naszej pracy podaje wprost, że w obszarze „urbanistyka i mobilność miejska” (str. 395-449) jest pięć działań priorytetowych, które należy zrealizować niezależnie od możliwości wystąpienia niekorzystnych zmian w otoczeniu, a jednym z nich jest „uruchomienie funkcjonalnego systemu komunikacji tramwajowej” (cel C3). Dla takiej inwestycji, co jest niezmiernie ważne, jest mandat społeczny!
Lubelski Budżet Obywatelski
W lubelskim Budżecie Obywatelskim złożyłem łącznie 63 projekty w latach 2015-2022. W 2020 roku w głosowaniu wygrały 2 moje projekty: „Lublin przeciw zanieczyszczeniu powietrza – drzewa dla każdej dzielnicy” oraz „Goń komara, czyli wygnajmy krwiopijców z naszego miasta!” Największą satysfakcję daje mi fakt, że pierwszy z nich zdobył drugie miejsce wśród wszystkich projektów pod względem liczby głosów oddanych przez mieszkańców (2238). Podsumowanie głosowania z moim udziałem można przeczytać w Nowym Tygodniu. W 2020 roku ponad 10% projektów Budżetu Obywatelskiego była mojego autorstwa (16 na 157 wszystkich), ich opisy są dostępne tutaj. Poza wspomnianymi wcześniej wygranymi, projekt „Filary na Filaretów – Lubelskie Wiszące Ogrody” zdobył najwięcej głosów wśród dzielnicowych przegranych z całego miasta (1133). Wywiad ze mną przeprowadziła gazeta Nowy Tydzień. Rok później złożyłem 30 projektów do Budżetu Obywatelskiego, co było rekordem spośród wszystkich wnioskodawców w historii. Trzy z nich wygrały w głosowaniu – „Kalinowszczyzna przeciw zanieczyszczeniu powietrza”, „Ponikwoda przeciw zanieczyszczeniu powietrza” oraz „Wygnajmy krwiopijców z naszego miasta! Pakiet premium, czyli jerzyki + odkomarzanie i będziemy mieli luksiurne miasto bez komarów i kleszczy!”. W 2022 roku głosowanie ponownie wygrał mój projekt dotyczący odkomarzania miasta.
Członek Zarządu Lubelskiego Towarzystwa Zrównoważonego Transportu
Byłem założycielem stowarzyszenia. W latach 2013-2015 pełniłem funkcję Wiceprezesa, a w latach 2015-2016 Prezesa Zarządu. W trakcie moich kadencji stowarzyszenie pojawiło się w ponad 100 artykułach, newsach i relacjach w mediach lokalnych. Jako stowarzyszenie uczestniczyliśmy także w wielu konsultacjach społecznych, składaliśmy własne projekty racjonalizatorskie. Nie sposób wymienić tutaj wszystkich naszych pomysłów i działań. Do najważniejszych zaliczę projekt „Komunikacja Lublin” opisany niżej. Pozostałe można bez problemu znaleźć w Internecie, wpisując w Google nazwę towarzystwa oraz moje imię i nazwisko.
Koordynator projektu Komunikacja Lublin
2012-2016. Byłem pomysłodawcą i autorem społecznego projektu promocji transportu miejskiego, realizowanego przez Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu. Zbudowałem społeczny wizerunek przedsięwzięcia, pozyskałem łącznie 19 partnerów i patronów do naszych akcji. Zorganizowałem sześć edycji Konkursu Wiedzy o lubelskiej komunikacji miejskiej, w których wzięło udział łącznie 227 osób, pięć edycji internetowej Gry Komunikacyjnej (68 uczestników), dwie edycje konkursów plastycznych dla dzieci oraz czterokrotnie Galę Komunikacyjną i Spotkania Komunikacyjne.
Moderator Gry o Budżet w Lublinie i Świdniku
W 2015 roku pełniłem funkcję moderatora w „Grze o Budżet” organizowanej przez miasto Lublin i miasto Świdnik. Link do filmu podsumowującego.
Członek Koła Naukowego Systemów Komunikacyjnych
2016-2017. Byłem aktywnym członkiem Koła Naukowego Systemów Komunikacyjnych na Politechnice Krakowskiej. Wziąłem udział w „Warsztatach Aleje Trzech Wieszczów 2.0” w Zakrzowie, na których wypracowana została koncepcja docelowego kształtu ciągu komunikacyjnego krakowskich alei Słowackiego, Mickiewicza i Krasińskiego, z uwzględnieniem charakteru przestrzeni miejskiej i obsługi transportowej.
Wolontariusz w Salezjańskiej Świetlicy Środowiskowej
2011-2016. Byłem wolontariuszem-wychowawcą w Salezjańskiej Świetlicy Środowiskowej im. św. Dominika Savio w Lublinie. Do moich zadań należała pomoc dzieciom w odrabianiu lekcji, organizowanie i przeprowadzanie zabaw świetlicowych, gier i turniejów sportowych, pomoc w prowadzeniu zajęć wychowawczych i w trakcie wycieczek. Jest to jedna z najcieplej wspominanych przeze mnie przygód, do dzisiaj staram się raz na jakiś czas odwiedzać Świetlicę.
Uprawnienia
Prawo jazdy kat. B
Uprawnienia posiadam od 2012 roku. Jestem aktywnym kierowcą, dla przykładu w 2019 roku pokonywałem średnio 1,5 tysiąca kilometrów miesięcznie, zarówno po mieście, jak i w trasie. Podstawowe czynności serwisowe w swoim samochodzie potrafię wykonać samodzielnie.
Wychowawca kolonijny
Od 2012 roku posiadam uprawnienia wychowawcy w placówkach wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Kurs dla kandydatów odbyłem w Ośrodku Konsultacyjno-Mediacyjnym w Lublinie. Współpracuję z Salezjanami: byłem wychowawcą na koloniach w Kołobrzegu (2015 i 2016), Sopocie (2017) i Świnoujściu (2018), organizowanych wspólnie przez placówki salezjańskie z Lublina i Rzeszowa. Byłem wychowawcą na koloniach w Rytrze (2017), organizowanych przez Salezjański Ruchu Troski o Młodzież z Krakowa. Byłem także wychowawcą na półkoloniach organizowanych przez Salezjanów w Lublinie (2016 i 2018), Rzeszowie (2015 i 2016) oraz Przemyślu (2019 i 2020)
Kierownik wypoczynku
Od 2016 roku posiadam uprawnienia kierownika wypoczynku. Kurs instruktażowy odbyłem w Saltromie – Salezjański Ruch Troski o Młodzież w Krakowie.
Sternik Motorowodny
Od 2013 roku posiadam patent Sternika Motorowodnego.
Młodszy Ratownik WOPR
Od 2007 roku posiadam uprawnienia Młodszego Ratownika WOPR.
Wyróżnienia i nagrody
Nagroda Kulturalna Województwa Lubelskiego za pielęgnowanie i ochronę tradycji regionu
Kwiecień 2024. Nagrodę otrzymałem za działalność społeczną w ramach Budżetu Obywatelskiego, zaangażowanie w debaty społeczne na temat przyszłości transportu w Lublinie i regionie lubelskim oraz promowanie regionu województwa lubelskiego. Link do relacji z gali w Panoramie Lubelskiej.
Wyróżnienie Prezydenta Lublina w konkursie na najlepszą pracę dyplomową o tematyce rozwoju gospodarczego miasta
Październik 2016. Wyróżnienie otrzymałem za pracę inżynierską pt. „Propozycja poprawy efektywności komunikacji miejskiej na wybranym obszarze”. Link do mojej wypowiedzi w Radio Centrum oraz relacji na stronie Politechniki Lubelskiej.
Wyróżnienie w konkursie na logo Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UMCS
Maj 2012. Wyróżnienie przyznawało Koło Informacji Naukowej „Palimpsest” Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Zainteresowania
Transport zbiorowy i mobilność miejska
Stąd wziął się mój kierunek studiów inżynierskich i magisterskich oraz później pracy zawodowej. Stąd wzięło się Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu, które założyłem w 2013 roku. Wierzę, że można łączyć przyjemne z pożytecznym, jestem przekonany, że powiązanie zainteresowań z obowiązkami zawodowymi jest gwarancją realizowania się w pracy. Marzenie jako inżyniera transportu? Tramwaje w Lublinie!
Marketing
W czasach szkoły średniej i studiów na Politechnice Lubelskiej aktywnie zajmowałem się promocją i mediami – w Lubelskim Towarzystwie Zrównoważonego Transportu oraz w Radio Centrum. Nie robiłem tego rzecz jasna z przymusu – ale z przyjemności i zainteresowania. Do dziś z chęcią aktywnie włączam się w działania marketingowe w Zarządzie Transportu Publicznego, nie wspominając o fakcie, że współprowadzę profil ZTP na Facebooku. W 2020 roku skończyłem Podyplomowe Studia Menedżerskie na kierunku Zarządzanie i Marketing na Politechnice Lubelskiej. W ramach pracy dyplomowej zaprojektowałem kampanię promocyjną krakowskiej komunikacji miejskiej.
Muzyka organowa
To moja dziecięca pasja, która skutkowała zakupieniem fisharmonii i obietnicą daną samemu sobie, że kiedyś będę umiał grać. W ramach dostępnego czasu, jestem stałym bywalcem na Międzynarodowym Festiwalu Organowym Lublin-Czuby. Jestem także szczęśliwym posiadaczem fisharmonii.
Reżyseria filmowa
Zaczynając szkołę średnią myślałem, że być może to będzie kierunek mojego rozwoju zawodowego. Życie napisało jednak inny scenariusz. Na swoim koncie mam kilka amatorskich, krótkometrażowych filmów oraz ciągle żywe zainteresowanie kulisami powstawania produkcji kinowych i telewizyjnych.
Pedagogika
Stąd wolontariat w Salezjańskiej Świetlicy Środowiskowej w Lublinie, stąd kurs wychowawcy i później kierownika kolonijnego oraz – oczywiście – liczne turnusy kolonii i półkolonii, na których byłem opiekunem.
Podróże
Zagraniczne i krajowe. Bliskie i dalekie. Byłem w 16 krajach, a w Polsce w każdym z 18 miast wojewódzkich. Moją największą przygodą do tej pory była wyprawa do Stanów Zjednoczonych (Nowy Jork, Waszyngton). W Polsce z kolei uwielbiam wyszukiwać i odwiedzać miejsca nieoczywiste, poza szlakami i przewodnikami turystycznymi. Natomiast, co do zasady, w tym przypadku odsyłam do pozostałych zakładek niniejszej witryny, gdzie dzielę się swoimi przeżyciami – np. tutaj. Marzenie podróżnicze? Islandia – latem objazd wyspy, zimą kąpiel w gorących źródłach z zorzą polarną nad głowami.
Moje najnowsze projekty
- Wpływ pandemii na poziom zanieczyszczeń transportowych
- Transport publiczny w czasie pandemii COVID-19
- Tramwaje w Lublinie
- Czas przejazdu tramwajów w zależności od ich separacji od ruchu ogólnego
- Zadrzewimy Lublin, czyli sukces w Budżecie Obywatelskim!
- Efektywność bezpłatnego transportu miejskiego w walce z zanieczyszczeniem powietrza